Disse er på shortlist til Cannes Young Lions Digital

Tre team fra reklamebyråene Kitchen, Anti og Hausmann er med i kampen om å få representere Norge under reklamefestivalen Cannes Lions 2021. Bugge/Stangeland fra Kitchen, Sæle/Moen fra Anti og Skjolden/Hassel fra Hausmann er finaleklare.

96452 f2f15 original
Torkel Skjolden og Marcus Hassel i Hausmann.
96453 6b2b2 original
Per Berge Moe og Sollin Sæle i Anti.
96454 b588d original
Nina Bugge og Gerd Stangeland i Kitchen.

Teamet som går helt til topps vil være Norges representant i kategorien Young Lions Digital i juni neste år.

– Det er en bragd å være på shortlist. Dette er kreative talenter på øverste hylle, sier daglig leder Camilla Grund hos INMA.

Nå har den norske juryen talt i denne kategorien med tanke på hvem som får norsk finaleplass, hvor INMA og Gulltaggen står som samarbeidspartner. Alle teamene fikk en oppgave på forhånd, og som de skulle svare på og presentere for juryen.

Videopresentasjon

På grunn av korona-situasjonen ble det videopresentasjon i stedet for fysisk presentasjon i år. Samtlige team ble bedømt på kreativitet, originalitet, nytenkning, gjennomføringsevne samt hvordan de har fulgt retningslinjene i oppgaven.

Det er Nina Bugge og Gerd Stangeland i Kitchen, Sollin Sæle og Per Berge Moe i Anti og Torkel Skjolden og Marcus Hassel i Hausmann som nå er klare for finalekamp om en plass til Cannes.

– Disse tre skilte seg ut med de klart mest originale løsningene, og det var ingen tvil i juryen om hvem som fortjente å bli sendt videre, sier jurygeneral Gro Larsson i Gulltaggen.

Det er storjuryen i Gulltaggen som har foretatt juryeringen. Den består av jurygeneral Gro Larsson fra Per Høj samt jurylederne i ulike kategorier; Pia Tryland fra Chili Publications, Marita Viken fra Unfold, Thomas Johansen fra PHD Media og Jens-Petter Aarhus fra Anorak.

– Det var utrolig mange bra innleveringer i år, og det er veldig gøy å se at kreativiteten fremdeles er på topp. Det har jo vært litt spesielle omstendigheter i år siden både innlevering og juryering har skjedd midt i de mest intense ukene med hjemmekontor, sier daglig leder Camilla Grund hos INMA.

Men hvem som får dra til Cannes, vil ikke bli avgjort før i mai, dersom alt går etter planen i disse corona-tider.

– Men alle team tok dette utrolig sporty og har levert både skriftlige og visuelle gode presentasjoner. Vi i INMA er utrolig stolte av å kunne sende et «heidundranes» bra team ned til Cannes. Men hvem som vinner får dere ikke vite før i forbindelse med prisutdelingen i Gulltaggen, antageligvis i mai, sier Camilla Grund.