Disse vant Grand Prix i Cannes onsdag og torsdag

Se de ypperste jobbene i en hel bråta av kategorier premiert på festivalens tredje og fjerde dag, brorparten av dem med «Creative» i tittelen.

Onsdagtorsdag

I Creative B2B var det 371 bidrag, og Grand Prix gikk til «Meet Marina Prieto» for JCDecaux av Madrid-byrået David.

Creative Data mottok 366 bidrag, hvor Grand Prix gikk til Mastercard-jobben «Room For Everyone» av McCann i Polen.

I Direkte-kategorien konkurrerte 2025 bidrag, og Grand Prix gikk til «The Everyday Tactician», en jobb som også vant GP i Entertainment Lions for Gaming tidligere i uken, laget av McCann London.

Det var 1888 bidrag i Media Lions, toppet av «Handshake Hunt», laget for selskapet Mercado Libre av det brasilianske byrået Gut.

I PR-kategorien deltok 1528 bidrag, og Grand Prix gikk til «The Misheard Version» for Specsavers laget av Golin i London. Samme jobb vant GP i Audio & Radio tidligere i uken.

Social & Influencer mottok 1769 bidrag, der hudpleiemerket Michael Cerave vant Grand Prix med en kampanje laget av Ogilvy PR.

Grand Prix i Brand Experience & Activation, der det deltok 2262 bidrag, gikk til «The First Edible Mascot» for Pop-Tarts av Weber Shandwick i Chicago.

Den nye kategorien Luxury & Lifestyle mottok 188 bidrag i sitt første år, og prisen for den beste av dem gikk til «LOEWE x Suna Fujita» av og for LOEWE i Madrid.

231 arbeider var påmeldt i Innovation, og det var «Voice 2 Diabetes’» for KVI Brave Fund INC av Klick Health i Toronto som vant Grand Prix.

Den verdensberømte Heinz-ketchupen vant Grand Prix i Creative Effectiveness, der 306 bidrag deltok. Det er Rethink i Toronto som står bak kampanjen.

I Creative Strategy deltok 814 bidrag. Grand Prix gikk til «A Piece of Me» for KPN av Dentsu Creative i Amsterdam.

271 bidrag deltok Creative Business Transformation, og Grand Prix gikk til «Refurb» for Phillips av LePub i Amsterdam.

Så lenge du plasserer «Creative» foran går det hjem i Cannes. Kategorien Creative Commerce, som ifølge festivalen handler om «handel, betalingsløsninger og transactional journeys», ble vunnet av Renault med jobben «Renault – Cars To Work» av Publicis Conseil i Paris.