Dobbeltseier for Atyp i Sølvmikken for mai

Sigurd Solberg og Kristoffer Reppen i Atyp har laget både vinnerjobben for Discovery+ og andreplassen for Hafslund i mai-utgaven av Sølvmikken. Morgenstern tok tredjeplassen på vegne av FINN.no.

Sølvmikk bilde til K Fx
På dette fotballrelevante bildet ser vi teamet fra Atyp, fra venstre: rådgiver Alexander Mostue, kreatør Kristoffer Reppen, kreatør Sigurd Solberg og prosjektleder Kine Sæthern.

Forrige gang vi så Atyp-teamet Sigurd Solberg og Kristoffer Reppen øverst på Sølvmikk-pallen var i juni 2020, da de vant med en jobb for Eliteserien på Dplay, som i mellomtiden har skiftet navn til Discovery+. Årets Eliteserie-kampanje handler om de til tider voldsomme følelsene som fotballen kan bevege, dramatisert av skuespiller Trond Fausa Aurvåg i forskjellige situasjoner som skal illustrere varierende grader av Glede, Håp og Smerte.

Hos Sølvmikkjuryen var det kun glede å spore: «Mai-vinneren av Sølvmikken spiller opp et stort følelsesregister i disse velproduserte spottene for Discovery+. Det er deilig med fotballspotter som også de mindre fotballinteresserte kan le av, og synes gjennomgående at eksemplene som blir hentet frem er morsomme. Gratulerer med Sølvmikk, og lykke til med å holde følelsene i sjakk under fotball-EM!»

– Oi, nå ble det mye følelser her

I tillegg til Reppen og Solberg, består Discovery+-teamet av rådgiver Alexander Mostue og prosjektleder Kine Sæthern. Det er Både Og Radiobyrå som har produsert kampanjen.

– Oi, nå ble det mye følelser her. Veldig gøy og mange takk! Også takk til Discovery-gjengen som gang etter gang er offensive og velger de morsomste løsningene. Og til slutt en takk til Pint og Eskil hos Både Og for ualminnelig tålmodighet. Bra jobba av hele laget!, sier teamet i en kommentar.

Lykke

Lykke.mp3
Last ned

Håp

Smerte

Smerte.mp3
Last ned

Når du ikke trenger å tenke på strøm

Solberg og Reppen står også bak kampanjen som vinner 2. plassen i Sølvmikken for mai. Der får vi et lite innblikk i hva bekymringsløse Hafslund-kunder tenker på i situasjoner som foreldremøte og date. Spoiler: De tenker ikke på strøm.

Juryens begrunnelse: «På andreplass kommer et knippe spotter fra Hafslund i kjente settinger, som likevel oppleves som spennende og morsomme. Godt skrevne spotter, med svært autentiske lydbilder – flere i juryen kan bekrefte at det er akkurat sånn det høres ut inni hodet.»

Det er Både Og Radiobyrå som har produsert kampanjen.

Foreldremøte

Foreldremøte.mp3
Last ned

Date

Move over, Granka. Norge, Norge, Norge!

På tredjepassen i mai er en kampanje som tar sitt utgangspunkt i FINN og Morgensterns bejublede Granka!-konsept, som vant gull i Onlinefilm i forrige Gullblyanten. Det er Anders Muurman Holm og Sebastian Prestø som er team på jobben, mens Sagveien Resort har produsert.

Juryen er fornøyd, men samtidig bittelitt fornærmet på Granka-konseptets vegne: «Finn. no drar inn siste pallplass med en gammel slager i ny drakt. Dette er fortsatt veldig gøy! Samtidig har juryen litt delte følelser om at konseptet vi er så glad i fra før av blir erta såpass mye i disse spottene, men vi gleder oss til norgesferie med denne låta på bilradioen.»

Spott 1

Finn1.mp3
Last ned

Spott 2

Finn2.mp3
Last ned

Spott 3

Finn3.mp3
Last ned

Om Sølvmikken

Sølvmikken premierer den beste radioreklamen, og er en utmerkelse som deles ut av P4, Bauer Media og Kreativt Forum hver måned. Du finner alle Sølvmikken-vinnerne på gullmikken.no.