DOGA-profilen vant sølv i ADCE
Creuna har vunnet enda en pris for sin feirede visuelle identitet for DOGA. Denne gangen i Art Directors Club of Europe (ADCE), som foregikk i Barcelona forrige helg.
Art Directors Club of Europe er en konkurranse som kun er åpen for tidligere vinnere av de mest prestisjetunge nasjonale konkurransene i Europa, i Norges tilfelle Gullblyanten og Visuelt, som begge hedret DOGA-profilen med gull tidligere i år.
Det deles kun ut gull og sølv i ADCE, og i helgen ble det delt ut 27 gull, 42 sølv og 123 nominasjoner fra 720 innsende konkurransebidrag. Grand Prix gikk til «BVG x Adidas – The ticket shoe» av Jung von Matt for transportselskapet Berliner Verkehrsbetriebe (BVG).
– Stolte over å representere Norge
– Dette er en bekreftelse på at jobben vi har gjort for DOGA holder et høyt nivå, fra idé til gjennomføring. Vi er stolte over å representere Norge i tetsjiktet innen europeisk design, sier Lead Designer Marc Ligeti i Creuna til kreativtforum.no.
DOGA-designet har tidligere vunnet omtrent det som er av relevante konkurranser rundt i verden, inkludert Red Dot Award, Gullblyanten, Visuelt, The One Show, ADC 97th Annual Awards, D&AD og Eurobest.
Se de øvrige vinnerne i ADCE her.