Dropper Stone

Det franske moteikonet Christian Dior dropper Sharon Stone som reklamefjes etter filmstjernens uttalelser i etterkant av jordskjelvet i Kina.



Hos Dior er de engstelige for mulige boikottaksjoner, og selskapet annonserte torsdag at den amerikanske skuespilleren forsvinner fra all Dior-reklame i Kina. Dette på bakgrunn av Stones uttalelser i forrige uke, der hun antydet at de nylige jordskjelvene i Sechuan-provinsen skyldtes dårlig karma på grunn av kinesernes behandling av tibetanerne.

Over streken – De hadde intet valg, de måtte droppe henne på det kinesiske markedet. Hun gikk åpenbart over streken, sier Tom Bernardin, styreformann og toppsjef i Leo Burnett Worldwide, til New York Times.

Det var dette Stone sa i forrige uke under filmfestivalen i Cannes:
– Jeg liker ikke måten kineserne behandler tibetanerne, fordi jeg synes ikke at man skal være slemme mot andre mennesker. Og da jordskjelvene og alt det andre skjedde tenkte jeg: Er det dette som er karma? Hvis du er slem, så skjer det fæle ting med deg?