EasyPark lanserer ny visuell profil

Det nordiske mobilitetsselskapet EasyPark Group har de siste årene ekspandert til stadig nye markeder, og har i dag den bredeste parkeringsdekningen i verden. Selskapet lanserer derfor en oppdatert visuell profil, laget i samarbeid med det svenske designbyrået Nord ID.

Easy Park EVC close up 1x
Easypark001
Image001

EasyPark opererer i mer enn 3200 byer i over 25 land. I den nye visuelle profilen er de velkjente rosa- og lillafargene til EasyPark oppdatert til mykere og mer moderne nyanser. I tillegg har det blitt lagt til en rekke nye grafiske elementer og en ny font. Dette skal få EasyPark til å skille seg tydelig ut blant andre parkeringsapper, men uten å bli for dominerende.

– EasyPark har modnet og vokst som selskap. Både gjennom tjenestene vi tilbyr, men også gjennom ekspansjonen til stadig nye byer og land. Som innovatør innen mobilitet er vi opptatt av at merkevaren skal visualisere ambisjonen vi har om å gjøre byene mer levende, men samtidig følelsen av smidighet og kontroll, sier Ludvik Eide, markedsansvarlig i EasyPark.

Han poengterer at de ønsket å beholde den velkjente rosa- og lillafargen, men at de ønsket en bredere fargepalett som gir større mulighet for variasjon i de ulike markedene.

– Det nye designet er basert på en tydelig rektangulær form, som lett kan assosieres med en bil eller en parkeringsplass. Den støttes av lekne grafiske elementer som skaper et unikt uttrykk i EasyPark sine ulike kanaler, slik som appen, på nett og på skilt, sier han.

Den nye visuelle profilen er laget i samarbeid med det svenske designbyrået Nord ID.

– Vi har sett på det som et stort ansvar å bistå EasyPark med å arbeide frem en ny visuell profil for en tjeneste som så mange millioner av mennesker allerede har et forhold til. Med det nye designet styrkes EasyPark sin posisjon som markedsleder, samtidig som de beholder det energiske og lekne – dog i et moderne uttrykk, avslutter Michael Hollesen, Brand Strategy Director hos Nord ID.