EKKO med storslått låtskrivercup for Fjordland

Det nystartede byrået EKKO etablerer sin rolle som spesialistbyrå innen musikk og merkevaresamarbeid via ERNÖs kampanje for Fjordlands nye produktserie Litt Mat.

85429 e97f1 original
Fra musikkvideoen «Litt å gi deg».

EKKO består av Ann-Kristin Kreutz, som har fem års erfaring som ansvarlig for forretningsutvikling for Universal Music, og seks år som kommersielt ansvarlig for magasinene ELLE og ELLE Interiør, og Joachim Alte som har 17 års erfaring fra musikkbransjen som produsent, låtskriver, artist-manager, publisher og music supervisor, og har stått bak listetoppende låter i både Norge og Asia og vant i 2011 Norske MGP. Han har også levert musikk til merkevarer som Reebok, Tommy Hilfiger, DNB, ProPud, med flere.

I ERNÖs kampanje for Fjordlands nye produktserie Litt Mat stod EKKO for utvikling og utgivelse av musikken.

– EKKOs oppgave var å tolke kundens visjon ovenfor musikalske samarbeidspartnere, og sørge for en profesjonell gjennomføring og levering. Her var det låten som skulle stå i fokus, ikke artist, så denne jobben handlet først og fremst om musikalsk kreativitet og resultat, forteller music supervisor for kampanjen, Joachim Alte.

Utfordrende fremgangsmåte

I jakten på rett musikk til kampanjen tok EKKO det hele til et annet nivå ved å gi briefen til flere av Norges største låtskrivere og produsenter, som alle tolket prosjektet på sin måte og leverte bidragene for vurdering. De beste låtene ble tatt videre til ERNÖ og Fjordland, og i samråd ble til slutt avgjørelsen tatt.

– Jeg visste på forhånd at denne fremgangsmåten ville bli utfordrende, spesielt med tanke på tidsrammen som følger med et slikt prosjekt. Jeg ønsket allikevel å gå fram på samme måte som når man leter etter en hit for en artist.

Låtskriveren Bendik Kajander, som også er artist signert til Universal Music, stod for vinnerlåta, som senere ble justert i flere omganger helt til den var i mål.

– ERNÖ og Fjordland ga oss den tilliten vi trengte for å gjennomføre det som har blitt en av de mest grundige, omfattende og tidseffektive leveringene av en helt ny låt av dette kaliberet til en Norsk reklamefilm, og vi er veldig fornøyde med samarbeidet og resultatet, forteller Alte.

Se videoen her: