Ekornes-direktør blir daglig leder i Brandwise

Runar Haugen går fra stillingen som markedsdirektør i Ekornes-konsernet til å bli daglig leder i det nyopprettede rådgivningsselskapet Brandwise AS.

86753 3aa50 original
Daglig leder i Brandwise, Runar Haugen (t.v.). Med på merkevarelaget som rådgiver får han Per Inge Devold (t.h.), daglig leder i moderselskapet I&M.

Brandwise er et selskap med spesialkompetanse på forvaltning og utvikling av merkevarer, et datterselskap av I&M Kommunikasjon AS i Ålesund. Hovedaksjonær i I&M er Converto AS, og Runar Haugen går nå også inn på eiersiden i I&M.

– Der er et behov for en kompetanse i markedet som faller mellom de tradisjonelle bedriftsrådgiverne og reklame- og designbyråene. Her vil Brandwise levere spesialisert kompetanse på høyt nivå innen markedsstrategiske områder, forteller Haugen.

Han har over 25 års erfaring som markedsdirektør i Ekornes-konsernet, hvor han har utviklet markedskonseptet som har gjort Stressless til Norges mest kjente internasjonale merkevare. Haugen har vært medlem av konsernledelsen i Ekornes, og hatt flere styreverv i konsernets salgsselskaper både nasjonalt og internasjonalt. Han har også hatt salgs- og distribusjonsansvar for store deler av Ekornes-konsernets omsetning.

Med seg på laget i Brandwise får han daglig leder i I&M, Per Helge Devold samt rådgiverne Per Paulsen og Eldar Nevstad, alle med lang erfaring innen merkevarebygging. De blir ansatt i begge selskapene, som holder til i samme lokalene i Ålesund.

Selskapets tjenester omfatter rådgivning innen merkevarebygging og -strategi, markedsstrategi, posisjonering, kundereise og distribusjonsstrategi. Brandwise skal i første omgang fokusere regionalt, men sier de har en klar målsetting om å ekspandere nasjonalt.

– Vi ser mange selskaper både regionalt og nasjonalt som har fantastiske produkter, men som ikke får tatt ut potensialet de har i markedet. Det vil vi i Brandwise gjerne bidra til, sier Haugen.