Eniro velger Patchwork
Den nordiske søkemotoren Eniro, i Norge mest kjent som Gule Sider, ønsker å styrke merkevaren med Patchwork som samarbeidspartner.
Svenske Eniro har en målsetning om å styrke sine merkevarer over hele Skandinavia, og har i denne sammenheng vært på jakt etter et nytt byrå til å håndtere Eniro i Sverige, Krak i Danmark og Gule Sider i Norge.
Valget falt på Patchwork, som har kontorer i Oslo, Stockholm og København.
– Patchwork leverte en pitch der de viste både forståelse for vår posisjon i markedet og de utfordringene vi står overfor. I tillegg har de et oppsett som gjør dem til en perfekt match, nå som det skal leveres på et høyt nivå i de tre skandinaviske markedene. Tilnærmingen tar hensyn til forskjeller i de tre markedene, og det er veldig viktig for oss da vi ønsker å bli oppfattet som en viktig, lokal aktør, sier Jan Vraagaard, markedssjef i Eniro.
Skandinavisk konsept
Samarbeid mellom Eniro og Patchwork har startet opp, og det forventes lansering av et skandinavisk konsept i august. Byråleder i Patchwork, Merethe Nyvold Johannessen gleder seg til oppgaven.
– Vi ser frem til å samarbeide med Eniro. De har velkjente lokale merkevarer, og det vil være vår oppgave å gjøre dem enda sterkere og skape et solid fundament for den fremtidige kommunikasjonen.