Enova valgte Dinamo

Enova har etter en omfattende anbudsprosess valgt Dinamo som sin hovedleverandør for kommunikasjonstjenester for de to neste årene.

9829 3df41 original

Enova har opsjon på ytterligere to år og avtalen omfatter blant annet videreutvikling av merkevaren Enova og utvikling og gjennomføring av kampanjer. Statsforetaket, som eies av Olje- og energidepartementet, har tidligere hatt flere leverandører på reklame, PR og arrangement/events, men vil nå satse ytterligere på kommunikasjon som et strategisk virkemiddel og vil derfor ha én hovedsamarbeidspartner på dette området.

– Enova har et viktig samfunnsoppdrag og ambisiøse mål. Det er nødvendig for oss å framstå tydelig og troverdig i vår dialog med markedet og samfunnet og vi jobber derfor hardt for å øke kjennskapen til Enova og hva vi gjør. Vi har sterk tro på at Dinamo, med sin kompetanse og tverrfaglige organisasjon kan bidra til å utvikle oss videre, sier kommunikasjonsdirektør Bård Bjerkaker i Enova.

Motivere til handling
. Samarbeidsavtalen mellom Enova og Dinamo vil involvere de fleste av kommunikasjonshusets fagavdelinger. I tillegg har Dinamo en samarbeidsavtale med det trondheimsbaserte reklamebyrået HK Trondheim.

– For Enova er det viktig å engasjere store deler av det norske folk og norske virksomheter. Mange har nok allerede de rette holdningene, så det blir viktig å omsette holdning til handling. Dette er en utfordrende og faglig spennende jobb som vi gleder oss til å ta fatt på, sier kundeansvarlig i Dinamo, Kristin Lied.

Samarbeidet starter i begynnelsen av juni.

På bildet, foran fra venstre: kundeansvarlig Kristin Lied og strategisk rådgiver Pål Drage. Bak fra venstre: kreativt ansvarlig Henrik Hagelsten, fagansvarlig reklame og strategisk rådgiver Carl Bækken og kreativt ansvarlig Henrik Sæther. Stedfortredende kundeansvarlig Berly Lund Grønning, rådgiver Peter Holme og prosjektleder Ingunn Kristensen var ikke tilstede da bildet ble tatt. Foto: Dinamo.