Entur tar turen til Mindshare

Etter en anbudsprosess der store deler av mediebyråbransjen deltok, valgte Entur å ta en kortreist tur opp Rådhusgata for å samarbeide med Mindshare.

Byråbilder 1 2
Mindshare og Entur: Første rekke f.v: Peer Morten Løchting (Utviklingsdirektør, Mindshare), Hanne Kopstad (Markeds-og Merkevaresjef, Entur), Kjersti Jamne (Direktør Strategi og Organisasjon, Entur) Andre rekke f.v.: Petter Skippervold (stående), Anne Bryn Nes, Linn Atterås. Bakre rekke, alle sittende: Christian Astrup, Bjørnar Skyllingstad, Andreea DeSimon-Sjølander.

Valg av mediebyrå er den første av tre anbudsutlysninger, der Entur skal revurdere både reklamebyrå og designbyrå i løpet av nærmeste fremtid.

– Entur skal gjøre det enklere for folk å velge kollektivt. Det er en ambisiøs oppgave. Til det trenger vi byråkonstellasjoner med kloke hoder og godt håndtverk som kan hjelpe oss å forenkle komplekse utfordringer, sier markeds- og merkevaresjef Hanne Kopstad.

– Det var som alltid et vanskelig valg med mange flinke aktører som har nedlagt verdifull tid og mye hardt arbeid i prosessen. Mindshare utmerket seg med innovativ bruk av data og innsikt. I tillegg står vi nå i et paradigmeskifte hva gjelder nettopp de digitale verktøyene. Da tror vi det er ekstra viktig at vi velger en aktør som også har med seg masse menneskelig erfaring og solide team som jobber godt sammen. Dermed falt altså valget på Mindshare.

– Vi er selvfølgelig henrykt over at Entur har valgt oss og vi gleder oss over at samarbeidet endelig kan komme i gang, sier Peer Morten Løchting, som skal lede arbeidet i Mindshare.

– Kollektivtransport er avgjørende for flere av bærekraftsmålene, og med arbeidsoppgaver som betyr noe viktig for folk, kan vi bruke vår kompetanse på noe godt, noe vi er ekstra glade for. Entur er også avhengig av samarbeid mellom aktørene i bransjen, og vår ambisjon om å være best på samarbeid, matcher godt med verdiene i Entur, avslutter Løchting.

Mindshare starter med arbeidet i oktober 2023.