Episk «Fast and Furious»-prank
Eksilkreatør Jens Petter Wærnes og Goodby Silverstein & Partners skremte vettet av et par «Fast and Furious»-entusiaster i ny reklamefilm for nettleverandøren Xfinity.
Her ser du siste prosjekt fra for Comcast / Xfinity fra Goodby Silverstein & Partners, som gikk på lufta denne onsdagen. Det er nordmannen Jens Petter Wærnes, Creative Director i vestkystbyrået, som har tipset oss om saken.
Å lure intetanende på villmannstur i en bil med stunt-sjåfør har blitt gjort før, så det måtte sterkere lut til da byrå og kunde ville lage reklamefilm som skulle illustrere villmannsfarten på det nye Xfinity-internettabonnemenetet.
Deltakerne trodde de skulle se en forsmak på den nye filmen i serien, «The Fate of the Furious», i stedet fikk de delta i en tro kopi av en av scenene fra høyoktan-actionfilmen, med eksplosjoner og hele sullamitten. Det er de samme stuntsjåførene fra filmen som gjentar stuntet i reklamefilmen.
I mediespilleren ligger det også en bakomfilm som forteller hvordan det hele ble gjort.