Et godt år for Trigger

PR-byrået hadde et resultat før skatt på 4,3 milloner kroner i 2012 kan vise til en vekst fra fire til 24 ansatte på 2 ½ år.

37812 ea1d4 original
Preben Carlsen. Foto: Trigger

I 2012 omsatte Trigger for over 26 millioner, honorarinntekter på 17,4 millioner og leverte et driftsresultat på 4,3 millioner. Det er en økning på 314 prosent siden 2011. Trigger er nå i sitt tredje driftsår.

– Forbrukerne har gått lei av irrelevant reklamestøy, men mange annonsører har fortsatt ikke tatt dette innover seg. Resultatet er at kommunikasjonen blir mindre effektiv og dermed øker investeringene per konverterte kunde. Stadig flere får øynene opp for at det finnes alternativer, og forstår at kommunikasjon som skaper engasjement også fører til reell verdiskaping, sier Preben Carlsen, daglig leder i Trigger.

Trigger jobber i dag med kunder som IKEA, Norwegian, Telenor, adidas, Elixia, Matprat, Plantasjen, Statens Vegvesen og Miljøverndepartementet.