Europeisk telekom-gigant valgte KIND

Det tyske kommunikasjons- og programvareselskapet ECT har etter en omfattende anbudsprosess valgt KIND som sitt nye design- og brandingbyrå.

96651 eadd1 feature

ECT ble grunnlagt i 1998, og er et unotert tysk offentlig selskap med hovedkontor i München, og heleide salgs- og serviceselskaper i Storbritannia, Frankrike, Tyskland, Nederland og USA. De leverer avanserte teknologiske tale- og multimedialøsninger til telekommunikasjonsselskaper og leverandører.

Kunngjøringen om at ECT hadde valgt KIND som sin branding-partner følger lanseringen av en betydelig vekststrategi der de innen 2025 skal gå fra å være et selskap som årlig omsetter rundt 20 millioner euro, til å bli et selskap med 100 millioner i omsetning.

I sitt valg av byrå fokuserte ECT på å finne et noen de kunne jobbe med på lang sikt.

– Vi likte KINDs sterke fokus på emosjonell merkevarebygging. Mange byråer er teknisk gode, men de har ikke samme fokus på de samme emosjonelle verdiene i arbeidet deres som det KIND har, sier Marshall E. Kavesh, CEO og med-grunder av ECT.

Falt for byråets emosjonelle merkevarekonsept

– Vi ble kjent med KIND gjennom European Design Awards 2019 der de ble kåret til Agency of the Year. Vi gikk gjennom alle vinnerne fra de siste ti årene, og selv om vi var imponert over alle disse toppbyråene, fant vi KINDs emosjonelle merkevarekonsept spesielt interessant, sier Ángel R. Sánchez, markedsdirektør hos ECT.

Daglig og kreativ leder i KIND, Tom Emil Olsen sier han er stolt av å få muligheten til å rebrande og forvalte den globale merkevaren til ETC.

– Men enda viktigere er at vi er glade for å samarbeide med ECT-teamet på et individuelt nivå. Alle møtene våre til dags dato har vært utrolig inspirerende, og sammen er jeg sikker på at vi vil skape noe helt unikt.