Everland åpner Norges-kontor

Det danske designbyrået Everland åpner kontor på Kampen, og de har ansatt Rikke Hatlo som design lead.

Rikke Hatlo
Rikke Hatlo er Lead Design i det nye kontoret på Kampen. Foto: Everland
Alexander Freiling
Alexander Freiling blir med på flyttelasset til Oslo. Foto: Everland

Det danske varemerke- og designbyrået Everland har de siste to årene har arbeidet sammen med norske merkevarer som REMA 1000, Hansa Borg, Arcus og Ringnes. Nå sørger de for lokal tilstedeværelse med Oslo-kontor på Kampen. Herfra skal de hjelpe norsk detalj- og FMCG-virksomheter med å finne nye vekstmuligheter, i tillegg til å jobbe med kommersiell strategi og design.

– Vi skaper et nordisk sentrum for merkevarebygging. Virksomheter i og utenfor Skandinavia etterspør våre kommersielt forankrede, strategiske og kreative tjenester. Og med ansatte i både Sverige, Norge og Danmark sementerer vi ytterligere vår posisjon som ledende innen merkevarebygging i Skandinavia, samtidig som vi nyter godt av synergiene på tvers av land, hovedsteder og kulturer, sier administrerende direktør og byrågründer Thomas Gamst hos Everland.

Byrået her rekruttert norske Rikke Hatlo som ny design lead i Oslo-kontoret. Hun kommer fra Dinamo og har over 15 års erfaring med produktmerker og emballasjedesign. I tillegg flytter danske Alexander Freiling til Oslo etter snaut 10 år i København, senest som Artwork Manager. Flere norske medarbeidere skal ansettes fremover, opplyser byrået.

– Everland har et spisset fagmiljø med fullt fokus på nettopp merkevarebygging. Så da muligheten kom, var det et tog jeg bare måtte hoppe på. Sammen skal vi bygge opp et Oslo-kontor, skape verdi for kundene og posisjonere Everland som en ledende aktør i bransjen og FMCG-segmentet, sier Rikke Hatlo hos Everland.