Fant veien tilbake til Dinamo

Etter noen år med vekselbruk av Grey og Virtual Garden, velger Statens vegvesen igjen Dinamo. Oppdraget er på mellom 80 og 120 millioner kroner.

Mars i år kunne Kampanje melde at Statens vegvesen har vært på jakt etter nytt reklamebyrå.

Dinamo har fått kontrakten som omfatter alt fra tradisjonelle reklametjenester, pr, så vel som innkjøp av annonseplass.

Samlet sett, inklusive annonsekjøp, er det mellom 80 til 120 millioner kroner, som nå legges på bordet for en periode på fire år.
– Vi er glade og stolte i like store porsjoner, og ser veldig fram til å ta fatt på det vi anser som et av vårt samfunns viktigste kommunikasjonsoppdrag, uttaler kundeansvarlig og rådgiver Christin Utigard og kreativt ansvarlig Stein Simonsen i en pressemelding.

Mediebyrået som er med på oppdraget er Mediacom, med Pål Drage i spissen.

Har vært i Dinamo tidligere
De har tidligere jobbet med denne kunden, men mistet oppdraget etter at det ble kjent at Dinamo brukte et allerede eksisterende reklamekonsept fra Belgia i 2003.

Nytt i denne byråkonkurransen om Vegvesenet er at bedriften har ønsket å samle reklamekontoen og ikke sprer den tematisk – slik de det seneste årene har gjort mellom Virtual Garden og Grey.

Dinamo skal hjelpe Vegvesenet med holdningsarbeid knyttet til fartsrelaterte trafikkulykker. Statens vegvesen har blant annet lagt vekt på lokale muligheter i konseptet fra Dinamo.
– Med solid teoretisk bakgrunn legger Dinamo vekt på bruk av 1:1 kommunikasjon i samspill med massekommunikasjon. Dermed oppnås den kampanjestruktur som vises mest effektiv gjennom forskning. Dinamos forslag til kampanjeinnhold gir store muligheter for lokal tilpasning samt intern forankring i Statens vegvesen, skriver Statens vegvesen i innstillingen.

Artikkelen er også publisert hos Kampanje.