Får fyken etter 50 år

Pepsis reklamekonto i USA går fra BBDO til TBWA\Chiat\Day, mens Arnell blir selskapets nye byrå på design.



Brusgiganten annonserte i går at TBWA\Chiat\Day avdeling Playa Del Rey, California, skal ta seg av byråets reklamekommunikasjon i USA fremover. Byrået har fra før ansvar for Pepsis Gatorade-merkevare.
– Vi bestemte oss får å gi TBWA\Chiat\Day oppdraget om å fornye Pepsis kommunikasjon på mange områder, og om å styrke Pepsis tradisjon for grensesprengende reklame, sier Dave Burwick, chief marketing officer hos PepsiCo North America Beverages, i en uttalelse.

Ny identitet Pepsi har også styrket båndene til designkjeden Arnell Group, som tidligere i år kreerte selskapets nye og omdiskuterte logo. Arnell blir ansvarlige for identitetsdesign og «emballasjeinnovasjon» for Pepsi.

Både BBDO, TBWA og Arnell er eid av mediekjempen Omnicom Group.