Farmenspillet finalist i Rose dOr
MediaFront og TV 2 sin digitale løsning for Farmen er finalist i kategorien «Multi Platform» i verdens viktigste tv-festival.
Festival Rose d'Or arrangeres i år for 50. gang, og TV 2s Farmenspillet er nominert i kategorien «Multi Platform» når de gjeve tv-prisene skal deles ut i totalt elleve kategorier.
Utdelingen foregår i Sveitiske Lucerne mellom 18.-20. september. Spillet konkurrerer mot ti andre bidrag i sin kategori; åtte europeiske og to kanadiske.
Farmenspillet er et sosialt realityspill basert på de samme mekanismene som TV-programmet. Som i serien har spillet blant annet tvekamp, innhenting av kroner og kamp om å bli storbonde, som viktige elementer.
– Farmenspillet var en del av en lanseringsstrategi, men det er også en del av TV2s strategi om å gjøre programkonseptene våre multimediale, og da er det ekstra morsomt med anerkjennelse fra et fagmiljø som Festival Rose d'Or, sier Hege Kosberg, Markedssjef i TV 2.
Spillet hadde over 400.000 unike brukere gjennom Farmen-sesongen, to tredjedeler av disse ble rekruttert gjennom venners Facebook-postinger.
MediaFront står bak strategi, konsept og produksjon av Farmenspillet. Copyleft står for backend-utvikling.