Fasett til topps i jevn Sterk Reklame

Det var jevnt i toppen under prisutdelingen av Sterk Reklame i Stavanger forrige fredag, med hele åtte forskjellige gullvinnere. Grand Prix gikk til Fasett for identiteten de utviklet for Alphatek.

01 Hvorfor det som skjer angår deg
01 Stavanger Aftenblad
02 Alphatek
03 Beethoven 250 år
04 Mååål
05 Bli frivillig
06 Lekkert søppelkontor
07 Animasjon Balder Plus
08 Avinor Cupfinalen
09 Høre du Lyden av en pandemi
10 Strandakoppen

Stavangerregionens svar på Gullblyanten mottok bidrag fra hele Rogaland og er det største kretsmesterskapet i reklame- og design-Norge. Sterk Reklame ble utsatt i fjor, men kom sterkt tilbake i år: hele 145 arbeider ble sendt inn til 20&21-konkurransen.

Fasett ble den største gullgrossisten med tre gull for sine jobber for Alphatek, leverandør av høyteknologisk vektløftingsutstyr, Stavanger Aftenblad og Stranda Hotel, i tillegg gikk også Grand Prix til Fasett for merkevareidentiteten til Alphatek.

Juryleder Carl-Erik Conforto introduserte Grand Prix-vinneren slik:

– Årets Grand Prix ble en gjenganger under juryarbeidet. Den dukket opp i flere kategorier, og det med rette! Det er et imponerende helstøpt arbeide som er tatt ut i en god visuell idé, som har en distinkt gjennomgående look & feel i alle uttak. Det er bare å gratulere alle involverte med et fantastisk stykke arbeide!

Det ble også en sølv i grafisk design digitale flater for Alphatek, sølv i utendørs-kategorien for «Vi er en gul bank»-kampanjen og Sandnes Sparebank og sølv i håndverk-kategorien for Collabor8/Norsk olje & gass til Fasett.

Melvær&Co vant en gull i grafisk design digitale flater for Stavanger Aftenblads digitale satsning Mååål, byrået vant også en sølv i print-kategorien for samme satsning. Et sølv ble det også i sosiale medier for rekrutteringskampanjen for indy RIOT.

Reklamebyrået procontra tok gull for «Animasjon Balder Plus» og Vår Energi, byrået tok også to sølv i grafisk design, den ene i identitet for Sandnes Bibliotek og den andre i print for Kapittelfestivalen.

Eli Tangen og Elin Sola fikk gull i kampanje-kategorien for «Hører du? Lyden av en pandemi», printannonsene i denne kampanjen gav også de to en sølv i den kategorien. Eli Tangen Design tok i tillegg gull i kategorien grafisk design print for magasinet «Beethoven 250 år» til Stavanger Symfoniorkester.

I filmkategorien ble det gull til Moxey fra «Bli frivillig» for Den Norske Turistforening, Apriil tok gull i sosiale medier med Avinor Cupfinalen, Aldente tok gull i Utendørs/Omgivelsesdesign-kategorien for sitt «Lekre søppelkontor» for IVAR IKS, Flyt film vant en sølv i film-kategorien for Storhaug helsesenter, mens Holt & Paulsen fikk bronse for Orgelets ønskekonsert 2020.

Prisene fordelte seg ellers slik:

  • Fasett: Grand Prix, 3 gull, 3 sølv og 4 bronse
  • procontra: 1 gull, 2 sølv og 3 bronse
  • Melvær & Co: 1 gull, 2 sølv og 2 bronse
  • Eli Tangen og Elin Sola: 1 gull og 1 sølv
  • Eli Tangen Design: 1 gull
  • Moxey: 1 gull
  • Apriil: 1 gull
  • Aldente: 1 gull
  • Flyt film: 2 sølv
  • Holt & Paulsen: 1 bronse

Alle jobbene blir å se etter hvert på sterkreklame.stavanger.no.