Feed bak identitet og digital tjeneste for Att

Nysatsningen Att har sammen med design- og teknologibyrået Feed utviklet et overnattingskonsept som gir deg samme utgangspunkt som fastboende i nabolaget du besøker. Hele opplevelsen bygges ut fra gjestenes synsvinkel. Heldigitalt.

Feed
Fra venstre: Wilhelm Hartwig, Camilla Rumohr Berge (Att), Andreea Tecusan, Fredrik Hæreid (Feed), Simen Vinge (Att), Jonas Vetlesen (Feed), Martinus Helland (Att) og Gilda Axelroud (Feed). Foto: Foto: Anne Valeur

– Att er en reell utfordrer til et spill som handler om stordriftsfordeler og ny innpakning av gamle idéer. Gjesteopplevelsen er som en kombinasjon av en AirBnB-leilighet med alle fordelene til et boutique-hotel. Att spiller et annet spill. Et som styres av kjærlighet til nabolag og hengslet på magefølelse snarere enn kostanalyse på hvor mange håndklær man må vaske for å få lav nok pris per stykk, forteller Fredrik Hæreid, som er Product and Business development director hos Feed.

Den første destinasjonen, Revier, åpner i dag i Kvadraturen. Stedene er basert på noen ildsjelers kjærlighet for faget sitt, og for å skape gode minner for seg selv og sine gjester. Huset rommer blandt annet en pastasjappe, fine dining restaranten Savage, en vinbar, en intim kinosal og en takterrasse med utsikt over hele byen.

– Det skaper reiseminner som varer

– Mange av oss har for lengst blitt vant med en helt annet forbindelse til reelle nabolag, ekte mennesker og opplevelser uten manus eller regi. Vi bruker heller noen timer surfende på Airbnb enn på hotels.com, og vi er villige til å ta noen sjanser fordi vi vet at det skaper reiseminner som varer, nesten uansett, forteller Att-gründer Simen Vinge.

Hvordan kan et nytt overnattingskonsept konkurrere med bautaene? Ett av svarene ligger i teknologi. Når man starter helt fra scratch kan man bygge en brukerreise helt fri for teknologisk gjeld og nedarvede komponenter. «Green field»-utvikling gir gjestene, og den operasjonelle siden, helt nye muligheter. Feed ble design- og teknologipartneren som fikk i oppgave å oppfylle dette.

KF1
KF2
Foto: Anne Valeur
KF3
Foto: Anne Valeur
KF4
KF5
Foto: Anne Valeur
KF6
KF7
Foto: Anne Valeur
KF8

– En garantist for godt design og gode brukeropplevelser

Att-grunder Simen Vinge forklarer hvorfor de har satset på Feed:

– Vi visste hva vi ville lage, men hadde hundrevis, om ikke tusen, ting på lista som måtte defineres. Alle områder av utviklingen må skje informert av hverandre, for å skape en helhet som insisterer på å spille på gjestens premisser. Da er vi avhengige av partnere med bred kompetanse, men samtidig kompakte nok til å klare å holde tritt med oss. Feed har i mange år vært en garantist for godt design og gode brukeropplevelser i både kommersielle og kulturrelaterte prosjekter, og nettopp i et slik Greenfield landskap kan et miljø som Feed virkelig skinne.”

Feed har levert visuell identitet, nettside design og utvikling, art direction, fysiske uttak på stedet, og sydd sammen den digitale brukerreisen. Arbeidet er så vidt påbegynt, og neste destinasjon er Blystadvillaen på Torshov. Att sitt mål er å ikke bare være nyskapende som produkt, men har definert den digitale brukeropplevelsen som en essensiell del av det totale produktet.