Finalistene i årets Performance Awards er klare

Da er shortlist for alle syv kategorier klare i årets utgave av Performance Awards, som arrangeres i regi av INMA for ellevte året på rad. Konkurransen hedrer siste års digitale arbeider med best effekt og resultater av markedsinvesteringene, og totalt 48 jobber og tre unge talenter kjemper nå om de gjeveste metallene.

Vivian Vestre jurygeneral 2022
Jurygeneral Vivian Vestre, Digital Manager i PHD.

– Vi er inne i en krevende tid med store endringer i rammebetingelsene for fagområdet. Derfor blir jeg ekstra glad når vi ser at så mange gjør en så god jobb og klarer å levere så gode resultater! Det er bare å gratulere alle finalistene, sier daglig leder i INMA Camilla Grund.

Årets Performance Konferanse blir arrangert på Epicenter Oslo torsdag 20. oktober hvor prisutdelingen av Performance Award vil avholdes rett etter Performance Konferansen.

Juryen har bestått av totalt 30 jurymedlemmer, i tillegg til de tre jurylederne Lars Rimstad (teamleder og digital rådgiver i TRY Opt), Cathrine Aarvold Hofland (head of Digital i RED dentsu X) og Morten Bergestad(leder for Performance Marketing og SEO hos Knowit Experience Oslo). Årets jurygeneral er Vivian Vestre, som er Digital Manager i PHD.

– Det har vært veldig tøff konkurranse i år. Det har vært veldig gøy å se bredden i både kategorier og bransjer på de innsendte bidragene. Det er mange kampanjer av høy kvalitet i bransjen og det gjøres en solid jobb med å dokumentere resultater. Dette har ført til mange gode diskusjoner i juryene, sier jurygeneral Vivian Vestre.

Årets finalister:
(Shortlisten er organisert i alfabetisk rekkefølge basert på selskap).

OFFLINE PERFORMANCE

PHD Norge: «Extra - fra verdiløs trafikk til strategisk synlighet» for Extra (Coop)
Publicis Starcom: «Maarud - Smaken av Verden» for Maarud
Publicis Starcom: «Cheesy Cheeeese» for Burger King
Publicis Starcom: «Automagisk julehandel for Nille» for Nille
Publicis Starcom: «Gryr relansering» for Tine
Publicis Starcom: «Spesialpølsefest - Lansering Gilde Pølsemakerens Beste» for Gilde (Nortura)
RED dentsu X: «Markedsleder og salgsvekst med innhold på egen nettside» for Bohus

PERFORMANCE THAT MATTERS

Atyp: «Tusen spørsmål til de tusen hjem» for Barne, Ungdoms og Familiedirektoratet (Bufdir)
DNB: «DNB - Ditt økonomiske DNA»
POL: «When Harry met Santa» for Posten
Publicis Starcom: «Julegryta 2021» for Frelsesarmeen
Publicis Starcom / Publicis Kitchen: «Ta det rolig - Av og Til» for Av og Til
Trigger Oslo: «Skolekravet med KIWI» for KIWI Minipris
Vipps: «Hjelp Ukraina: Sammen for å hjelpe» for Vipps og iProspect
Yellow Banana: «Mental Helse Ungdom - Alle skal med» for Mental Helse Ungdom

LEAD PERFORMANCE

Clay, Hyper og Oculos: «Ecura Care» for Ecura Care
DNB: «DNB - Ditt økonomiske DNA»
INEVO: «Fulle senter før åpning ved hjelp av leads» for Fitness Group Nordic AS (Evo Fitness)
Hyper: «Åge fra HG» for Håndverksgruppen
MediaCom Norway: «Effektiv leadsgenerering med AdCloud» for SpareBank 1
Publicis Starcom: «Opel Mokka-e: Ich bin ein Siddis, græla bra for norske forhold» for Opel - Bertel O. Steen
SpareBank 1: «SpareBank 1 - Refinansiering» for SpareBank 1
Synlighet: «First we take Manhattan. Gjennombrudd for norsk startup - nå er appen klar for global lansering!» for Add + Space AS

PERFROMANCE INNOVATION

Dentsu : «Elkjøp - økning i omni-ROAS ved bruk av Store Sales» for Elkjøp
DNB: «DNB - Ditt økonomiske DNA»
GroupM Norway: «Kampen om videovarelageret» for GroupM Norway
OMD: “No Cookies? No Sweat” for Renault
Publicis Starcom: «Is til all slags vær» for Diplom-Is
Publicis Starcom: «Riktig dekning, riktig frekvens, i riktige kanaler, til riktig budsjett» for Tine
Publicis Starcom: «Ruter tar opplevelsene tilbake» for Ruter
RED dentsu X: «Strim & RED dentsu X «Riktig fysisk tilgjengelighet med Live Attribusjon» for Strim
RED dentsu X og dentsu: “Quality score (QS) 2.0” for dentsu
TRY: “Easee: Elektrisk relevans” for Easee

ONLINE PERFORMANCE

DNB: «DNB - Ditt økonomiske DNA»
Fullstakk: «Fleks: Vekstmetode og resultater» for Fleks
Morgenstern: «SpareBank 1 – Refinansiering» for SpareBank 1
OMD: «Sakte men sikkert mot nye høyder» for Telenor Fixed & TV
Precis Digital: «Farmasiet - Smør deg mann» for Farmasiet
RED dentsu X: «Strim «Kraftig vekst med rett kombinasjon av mental og fysisk tilgjengelighet» for Strim
RED dentsu X: «FINN reise Reiseleder Kjell hjelper nordmenn å reise igjen» for FINN
Synlighet: «Fra 0-100.000 bombrikker» for SkyttelPASS
Synlighet: «Slik fikk vi merkekjennskapen På Stell» for På Stell

BEST BRUK AV DATA

Dentsu: «Push Pull Dashboard: Fra mikro til makrostyring» for Dentsu Norge
DNB: «DNB - Ditt økonomiske DNA»
OMD: «No Cookies? No Sweat” for Renault
Publicis Starcom: «Ruter tar opplevelsene tilbake» for Ruter
RED dentsu X: «Strim «Kraftig vekst med rett kombinasjon av mental og fysisk tilgjengelighet» for Strim
s360 Norge: «Fjellsports bruk av markeds- og forretningsdata til å maksimere ROI, kundeopplevelse og prosesser» for Fjellsport

PERFORMANCE TALENT

AnneKathinka Tellefsen Opsahl, Spesialist i Data & Innsikt i Synlighet
Charlotte Emanuelsson, Digital markedsfører i Amedia Salg og marked
Cornelia Herrlin Sørensen, Performance Marketing Manager i TRY Opt

Se også mer om programmet her.