Finsk «hot-shot» professor til Max Marketing Mix

Den ambisiøse finske professoren Pekka Himanen gjester Norge i forbindelse med årets Max Marketing Mix. Han mener kommunikasjon og kreativitet er nøkkelbegreper for å skape en bedre verden for alle.



– Hvert år forsøker vi å finne minst én foredragsholder som kan hjelpe oss markedsførere til å løfte blikket over skrivebordskanten, forteller styreleder i NORDMA, Ina Svarød.

Svarød forteller at NORDMA i år hadde som målsetning å komplementere årets program med et innslag med et mer alvorlig innhold. Da professor Pekka Himanen har gått i bresjen for denne type tenkning, blant annet med sitt prosjekt Global Dignity, sto han fram som en klar kandidat.

Himanen mener kommunikasjon, innsikt og kreativitet er avgjørende for å oppnå Global Dignitys mål om at hele verdens befolkning innen år 2020 skal ha retten til å føre et menneskeverdig liv. Svarød mener foredraget hans har et bredt nedslagsfelt.

– Direkte markedsføring er i sterk fremgang. Hva passer da bedre enn at vi lar en verdenskjent professor sette sitt alvorlige budskap inn i en kommunikasjons- og kreativitetsramme?, sier hun.

Max Marketing Mix arrangeres i år for 20.gang, denne gang på SAS-hotellet Holbergs Plass, den 5.november.