Fire kampanjer som vant stort i Gerety Awards

The Gerety Awards er den eneste kreative konkurransen der juryen utelukkende består av kvinner. Her er de fire mest premierte kampanjene i en mangfoldsorientert konkurranse med et unikt kvinnelig blikk.

Burberry
Fra Burberry-filmen «Festive».

Samtlige vinnerne i Gerety Awards kan du se på www.geretyawards.com. Her har vi trukket frem de fire storvinnerne.

– Det er ikke så ofte at du får være med i en jury kun bestående av forskjellige kvinner med et mangfold av bakgrunner, sier jurymedlem Nancy Crimi-Lamanna, Chief Creative Officer i FCB Canada.

– Det var en påminner om hvor sårt tiltrengt det er med forskjellige perspektiv og erfaringer. Ikke bare i vårt daglige arbeid, men også når vi premierer kreativt arbeid. I et hav av likhet, er Gerety Awards den eneste som fremmer det beste kreative arbeidet globalt gjennom kvinnelige briller, fortsetter hun.

Det var byråer i USA som hentet hjem flest priser med 19 statuetter, fulgt av Canada med 13 og Storbritannia med 12, Frankrike med 11 og Spania med 7. I alt 196 kreatører fra 36 land var med og juryerte konkurransen. Norge var representert ved Trine Harnes, fagansvarlig Design Thinking ved Fagskolen Kristiania.

Fire Grand Prix-vinnere

Burberry vant sin Grand Prix i Craft-kategorien med filmen «Festive», laget av Riff Raff Films.
Den arabiskspråklige, libanesiske avisen An Nahar Newspaper vant Grand Prix i Communication for «The New National Anthem Edition» laget av BBDO Dubai.
Grand Prix i Experience ble vunnet av «The Birth of Gaming Tourism» fra Xbox/Microsoft laget av McCann London.
Grand Prix i Works For Good gikk til «Anticorruption Hackathon» fra Znamkamarada av WMC Grey Praha.