First Hotels velger Futatsu

Den designorienterte hotellkjeden First Hotels har valgt reklamebyrået Futatsu Industries som sitt nordiske byrå.

9875 db202 original
9876 1ba5a original


Hotellkjeden, som er eid av den mediesky gründeren Asmund Haare, har kjente nordiske designhoteller som First Hotel Skt. Petri i København og First Hotel Grims Grenka i Oslo i porteføljen. Strategien er å tilby unike hotellopplevelser sentralt i byene.
– Det finnes nok av masseproduserte hotellkonsepter der ute, men i motsetning til disse er First Hotels en mer individuelt fokusert hotellkolleksjon som samtidig skal være tilgjengelig på pris. Å appellere til både smak og lommebok i flere land er vår største utfordring, sier markedsdirektør Thomas Alnes Aakvik.

First skal øke kapasiteten betydelig de neste årene gjennom nyetableringer i alle de tre skandinaviske landene. Mange av disse prosjektene har spektakulær arkitektur og design, og har avstedkommet både bifall og debatt.
– Selv om vi er i en ekspansiv fase, vil vi aldri la volum komme foran gjesteopplevelsen, således kan man trygt påstå at First Hotels ikke er et gjennomsnittlig norsk produkt, hverken på utsiden eller innsiden, sier Aakvik.

Satser interaktivt Hotellkjeden er i en ekspansiv fase, og selv om ikke alle de 47 hotellene i porteføljen holder Grims Grenka-standard, så valgte First å gjøre en enhetlig kampanje.
– Det første vi gjorde med Futatsu Industries var en nordisk sommerkampanje i forbindelse med vårt 15 års jubileum. Siden Sverige, Norge og Danmark er våre største markeder, har vi i stor grad brukt nettet, med flyplass og noe print som support. Futatsu leverte den delikate balansen mellom profil og salg, sier Aakvik.

Sult og erfaring I valget av en byråpartner var det flere ting som var viktig for First Hotels.
– Det er ikke én spesifikk ting som var utslagsgivende, men en helhetlig vurdering.
Vi så etter god forretningsforståelse, relevant og internasjonal erfaring og selvfølgelig god kreativ kraft da vi valgte partner. Futatsu Industries er sultne, samtidig som de ikke lenger er et lite byrå, avslutter Thomas Alnes Aakvik.