Fleks bilabonnement jakter byråsamarbeid

Tar sats og søker byrå som kan bistå med å utvikle en sterk merkevare for det nordiske markedet.

Fleks08x
Fra venstre: Markedssjef Lasse Heimberg og gründer og daglig leder Petter Kjøs Utengen.

Fleks bilabonnement har bare eksistert i halvannet år, men har opplevd en formidabel vekst. 450 kunder har strømmet til tjenesten som tilbyr bil på abonnementsbasis uten bindingstid, bilbytte etter behov og hvor det meste er inkludert i prisen. Nå leter de etter noen som kan hjelpe dem å bygge en sterk merkevare for det nordiske markedet.

– Hovedfokuset til nå har vært å bygge tjenesten, skape en god brukeropplevelse og sikre en sunn forretningsmodell. Ikke minst har vi på alle mulige måter fått bekreftet at bilabonnement er noe folket vil ha. Nå tar vi neste steg og skal bygge en merkevare det virkelig svinger av. Da trenger vi hjelp av flinke folk. Det er det heldigvis mange av i denne bransjen, forteller markedssjef Lasse Heimberg og gründer og daglig leder Petter Kjøs Utengen.

Ifølge de to er bilabonnement noe nordmenn i økende grad etterspør, og de forteller at bilene de siste fire månedene har blitt «revet ned fra hyllene» i raskt tempo.

Godt grunnlag for sterk merkevare

– Det vi er mest fornøyde med er at vi har klart å skalere raskt uten å forringe kundeopplevelsen. Det har vært viktig for oss. Kundene er fornøyde og vanvittig entusiastiske, noe som legger et godt grunnlaget for en sterk merkevare.

På Trustpilot har kundene gitt dem en score på 4,1 av 5. En NPS score på 8,5 viser en tydelig overvekt av kunder som vil anbefale tjenesten videre.

– Å jobbe i Fleks som startup har vært som å bygge bilen mens man suser bortover motorveien. Selskapet har vært i kontinuerlig utvikling, men merkevaren sammen med det visuelle uttrykket har ikke utviklet seg i samme takt. Vi leter nå etter noen som kan hjelpe oss å speile sjelen til Fleks og hvem vi er til for på en tydelig og helhetlig måte. Det er det arbeidet vi nå begir oss ut på.

Anbudsprosessen legges ut på Mercell-plattformen i dag med søknadsfrist 25. september.


Annonse: