Flere norske skal dømme i Eurobest

I år har norsk reklamebransje fått tre jurymedlemmer i Eurobest, det er tre ganger så mange som i fjor.



For første gang kommer Europas ledende regionale reklamekonkurranse som en tredagers festival. Eurobest utvider også den norske jurytjenesten til tre personer.

Én person skal som vanlig dømme i kategorien som omfatter «TV/Cinema, Print, Outdoor og Radio». I tillegg skal det sendes ytterligere to til å delta i kategoriene Interactive, og i Design som er ny av året.

Eurobest har samme eiere som Cannes Lions, og CAPA Kinoreklame har derfor oppdraget med å velge juryen med reklameeksperter fra Norge.

– Det er virkelig gledelig å tredoble antall norske jurymedlemmer til Eurobest, og vår første jobb er nå å nominere de beste kandidatene. Det er også spennende at Eurobest for første gang blir en festival, så vi håper å se mange nordmenn i Stockholm 1. - 3. desember, sier Espen Strand Henriksen, markedssjef i CAPA Kinoreklame.