Fløyen til MK Norway

En av Norges største turistdestinasjoner har valgt MK Norway som nytt reklamebyrå. – Fløyen er en institusjon som hele Norge kjenner til, det er en ære for oss å få jobbe med denne nasjonale stoltheten, sier byråleder Svein Roger Selle.

63877 3dcbe original
MK Norways Svein Roger Selle og Anita Nybø i Fløibanen AS.

MK Norway Reklamebyrå skal bistå Fløyen med å gjøre banen og området til en helhetlig destinasjon. Oppdraget er å lage et kreativt konsept som skal gjennomsyre all tenkning og som skal få frem destinasjonens unike kvaliteter. Byrået skal spesielt jobbe med aktiviteter i skuldersesongene.

Turisme og teknologi

– Vi er glade for at vi har fått MK Norway reklamebyrå med på laget. De har gjennom en rekke prosjekter for blant annet Voss Resort, Myrkdalen og Fjord Norway vist at de kan turisme og destinasjonsutvikling. De har også vist at de tør å tenke annerledes og har en sterk kompetanse innen digitale medier. Vi ser allerede at samarbeidet bærer frukter og gleder oss over vår best besøkte måned noensinne, med hele 322.000 påstigninger, sier Anita Nybø, administrerende direktør i Fløibanen AS.

– Fløyen er en juvel i Norge og vi er veldig glade for å få muligheten til å bruke vår idékraft på å trekke flere besøkende til destinasjonen. Å utvikle områder og destinasjoner er krevende, men Fløyen har et flott utgangspunkt for å nå ut til enda flere norske og internasjonale turister ved hjelp av ny teknologi og kreative løsninger, sier Svein Roger Selle, byråleder i MK Norway Reklamebyrå.

Fløyen er Bergens mest besøkte, og en av Norges største turistdestinasjoner. I 2014 hadde banen over 1,5 millioner påstigninger.