Flytoget velger McCann

Flytoget har valgt ny reklamepartner etter en grundig offentlig anskaffelsesprosess.

23020 d9fde original
Mirka Härkönen, Jørgen W. Bjerke, Lena A. Nesteby (Flytoget), Jørgen Gjærum og Marit Høvik Hartmann. Foto: McCann

I år er det 15 år siden Flytoget hadde sin første tur til Oslo Lufthavn. I begynnelsen og frem til i dag har det vært en overvekt av forretningsreisende som reiser med Flytoget, men de opplever nå en stor vekst i ferie- og fritidssegmentet.

Dette blir et viktig satsningsområde for samarbeidet mellom Flytoget og McCann fremover.

– McCann var det reklamebyrået som svarte best på våre krav til kvalifikasjoner, erfaring og kapasitet. I tillegg fremstod de som et meget kreativt og ambisiøst miljø, noe som gjør selskapet til en god partner for oss. Vi gleder oss til å sette i gang samarbeidet og har satt oss høye forventninger til hva vi og McCann skal få til de neste årene, sier Lena Nesteby, markeds- og kommunikasjonssjef i Flytoget.

Sprengte trommehinner

Avtalen med McCann strekker seg over en periode på fire år.

– Vi har drømt om å få lov til å jobbe med Flytoget i mange år, så jubelen stod i taket hos oss da det ble klart at vi var valgt. Jeg tror kanskje jeg sprengte trommehinnen til Lena da hun ringte for å fortelle de gledelige nyhetene, sier Marit Høvik Hartmann, administrerende direktør i McCann