Folket bidrar på ny VisitOSLO-profil

Brandlab har fått oppdraget med å lage en nye visuell profil for VisitOSLO, og de vil gjerne ha hjelp fra innbyggere og reiselivsnæring.

44662 41b68 original
Research-veggen til Brandlab er allerede full av inspirasjon.

Den fargerike «vikingskipkrøllen» har fulgt VisitOSLO i ni år, men nå er organisasjonen klar for forandring med ny logo og ny visuell profil. Alle Oslo-folk og byens reiselivsnæring inviteres med til å bidra i prosessen.

Rent konkret ønsker VisitOSLO at publikum skal bruke sosiale medier til å vise stedene, opplevelsene og øyeblikkene som gjør Oslo til en by andre bør besøke.

De ønsker at publikum deler sine Oslo-øyeblikk på Instagram, Twitter eller Facebook med taggen #diggeroslo.

Tanken er at designerne følger med på alle bidrag som kommer inn, og lar seg inspirere av det. Innspillene skal hjelpe designerne til å se hva som gjør at folk #diggeroslo, og på bakgrunn av dette vil de utarbeide forslag til visuelt uttrykk.

I juni blir designernes forslag offentliggjort, og da inviteres publikum med til å stemme på sin favoritt.