Forsvaret velger Hyper

Forsvaret har gjennom en omfattende anbudsprosess valgt Hyper som sitt nye digitalbyrå.

39578 1f3e6 original
Fra venstre: Kristian Haugen (FMS) , Lars-Petter Windelstad Kjos (hyper), Tom Ovind (FMS), Michael Bruteig (FMS), Karl Nystøyl (Hyper), Hege Dyrhaug Moe (FMS). Foto: Hyper

Samfunnet har endret seg. Det har Forsvaret også. Og med det har også behovene til kommunikasjon og dialog endret seg. Nye kommunikasjonskanaler, og former har gjort at Forsvaret har inngått en langsiktig rammeavtale med Hyper som sitt digitale kommunikasjonsbyrå.

Forsvaret har omfattende kommunikasjonsbehov i digitale kanaler både via forsvaret.no, i markedskommunikasjon, i sosiale medier, men også internt i egen organisasjon.

– Etter en spennende anbudsprosess overbeviste Hyper oss i hvordan digital kommunikasjon kan og bør være, og ikke minst hvordan den vil være i fremtiden. I tillegg til å være gode på digital kommunikasjon er Hyper sterke på organisasjonsforståelse og viste et sterkt ønske om å sette seg inn i vår organisasjon, forteller Tom Ovind, sjef for Forsvarets mediesenter.

Hyper jobbet tett med reklamebyrået Ernö i fjorårets omdømmekampanje og stod bak kampanjen #verdtåforsvare på nett og i sosiale medier.

– Forsvaret er en omfattende organisasjon med stor betydning for det norske samfunnet. Kommunikasjonsbehovene til Forsvaret er spennende og krevende. Forsvaret har endret seg i takt med samfunnet og både omdømme og rekruttering er viktige kommunikasjonsutfordringer. Vi er allerede i gang med en rekke spennende prosjekter. Vi er veldig stolte av å bli valgt av Forsvaret i hard konkurranse med noen av landets ledende digitale miljøer. Vi gleder oss til å ta tak i de utfordringene som ligger foran oss. Sier strategisk rådgiver for Forsvaret og kreativ leder i Hyper, Lars-Petter Windelstad Kjos