Fra trommegorilla til dansende øyenbryn

Fallon London har sluppet en ny film for Cadbury. Den har som vanlig ingenting med sjokolade å gjøre.

6735 43d68 original

Det er snaut halvannet år siden regissør, tekstforfatter og AD Juan Cabral skapte filmen «Gorilla» for den britiske sjokoladeprodusenten Cadbury, og gjorde umiddelbar reklame- og viralsuksess.

Siden har vi blitt servert en riktig så vakker, men langt fra like humoristisk fengende film, «Trucks», som skildret et tenkt kappløp mellom alle de forskjellige kjøretøyene som finnes på en flyplass.

Fredag debuterte Fallon med et nytt 60-sekunders sjarmforsøk, der stikkord er to litt skumle barn, tidlig åttitalls electro-hiphop og øyenbryn.
– Her på Glass and a Half Full Productions har vi lagt merke til det sprellende potensial som ligger i øyenbryn, og vi tenkte vi kunne ha det litt gøy med det, sier markedssjef i Cadbury, Phil Rumbol.

– Som ved tidligere produksjoner handler det om å miste seg selv et lite øyebllikk og omfavne et øyeblikks glede. Alle husker hvordan det var når man var liten og skjærte en grimase eller generelt drev med bøll når de voksne ikke fulgte med.

Regi: Tom Kuntz
Produksjon: MJZ