Fulltreff for Menn og kreft 2008

For tredje år på rad gjennomfører Kreftforeningen kampanjen Menn og kreft. Virtual Garden melder om stor interesse en uke etter lanseringen.

Filmer i Viasats Champions League-sendinger fulgt opp av nettannonsering ser ut til å treffe målgruppen: Menn over 40 år. Sentralt i kampanjen er nettstedet mennogkreft.no, og en uke etter lanseringen er det registrert hele 35.000 besøkende.

– Dette er svært mange besøkende for et nettsted med et så seriøst tema, sier Ole Petter Holen, kommunikasjonsrådgiver i Virtual Garden.



– Og det aller beste er at de i gjennomsnitt blir der i 2,5 minutter. Dette viser at kombinasjonen av humor og fotball kan benyttes for å skape oppmerksomhet om noe så alvorlig som kreftsymptomer, fortsetter Holen.

Informasjonssjef Marianne Andersen i Kreftforeningen sier seg strålende fornøyd.
– Fjorårets kampanje var også konsentrert om nettstedet mennogkreft.no. 35 000 brukere i løpet av en uke er flere unike brukere, og dermed enda større respons enn vi opplevde i fjor.

I snitt har kampanjen en klikkprosent (unike brukere) på hele 3,71.
– Dette er meget bra da snittet for tilsvarende kampanjer ligger på ca. 1,7 prosent, sier Ståle Hatlen i IUM.

Se kampanjen her: www.mennogkreft.no.