FWA-heder til «The Gas Machine»

MediaFront/McCann/SDG har vunnet Site of the day i anerkjente FWA med nettsiden «The Gas Machine» for Statoil ASA.

8664 4f9a7 original

FWA (Favourite Website Award) er en av de mer prestisjefylte konkurransene internasjonalt innen den nettrelaterte bransjen. Av rundt 200 daglige bidrag, plukkes ett ut og presenteres på FWA-sidene, som har over tre millioner besøk i måneden. I dag, onsdag 29. juni er det altså «The Gas Machine» som blir hedret.

– Vi er utrolig stolte og glade over denne internasjonale anerkjennelsen. «The Gas Machine» er en av landingsstedene for en internasjonal markedskampanje Statoil startet medio januar, og har fungert som presentasjon av Statoil som gassleverandør i flere markeder, som for eksempel Tyskland og UK. Vi er heldige som jobber med energisk og modig kunde, som tør å utfordre den generelle presentasjonsformen i bransjen, sier Anders Waage, rådgiver i MediaFront.

«The Gas Machine» formidler en rekke historier om Statoil og selskapets rolle som en stor, høyteknologisk og viktig aktør innenfor gass, og strekker seg fra månens overflate til bunnen av havet og sedimentet. Historiene fortelles ved at brukerne blir tatt med gjennom en rekke kapitler ved hjelp av zoom inn/ut-teknikk basert på foto, film, voice-over og utstrakt 3D/CGI.

Team:
Konsulent: Mark Robinson, Haldor Hårvik, Anders Aunbu, Kjetil Manheim, Marita Otilie Eriksson, Anders Waage, Mathias Friis
Kreativ leder: Atle Skageng
AD: Suzie Webb, Håvard Gjelseth, Sverre Stabel, Live Huse
Illustrasjon: Pia Emilie Lystad
Tekstforfatter: Morten Berger Karlsen, Ole Kristian Ellingsen
Flash: Marc Garcia, Paulo Paes
Prosjektleder: Hege Kathrine Johannessen, Carina Lladó
3D: Toxic

Ansvarlig hos kunde: Ole Gunnar Dokka
Innhold: Morten Ek

Se kampanjen her.