Gillette satser på gutter som spiller spill

Som et ledd i å beholde sin posisjon som stor aktør i barberingssegmentet blant verdens menn, inngår nå Gillette et samarbeid med EA sport og Tiger Woods for å holde interessen hos den yngre generasjonen oppe.



I årevis har Gillette sponset tradisjonelle sportsgrener som baseball, boksing og fotball. De senere årene har de derimot merket at dette slett ikke er nok.

– Tidene forandrer seg. Unge gutter ser fremdeles på live sport, men de bruker også mye tid på spill, sier internasjonal visepresident i Gillette, Peter Clay, til SunSenitel i dag.

Han forteller at Gillette derfor har sett EA sport som en naturlig samarbeidspartner.

– Dette er et klassisk samarbeid der vi begge drar nytte av hverandre. Det er i det hele tatt svært effektivt for begge to, sier han.

Samarbeidet vil inneholde elementer i butikk, på print og på TV, og vil i tilegg annonseres tungt på internett. Tiger Woods vil være med på startskuddet for samarbeidet og vil fronte en global kampanje der publikum blir invitert til å konkurrere om en anledning til å spille spill mot store sportsstjerner.