Gjennom Clio-nåløyet

De unge ANTI-kreatørene Thea Tovshus og Christian Lindvik er nominert i Clio, en av verdens mest prestisjetunge reklamekåringer.

50507 957be original
Christian Lindvik og Thea Tovshus. Foto: Anti

AD-teamet Thea Tovshus og Christian Lindvik vant den mest høythengende prisen i studentkonkurransen Gullkalven 2014. Nå er de gått videre i Clio-kategorien Student Out of Home med samme jobb, «True Colours» for Amnesty. Duoen har tidligere hatt praksis hos SMFB og siden juni fast jobb i ANTI.

– De blir sikkert flaue når jeg sier det, men Thea og Christian er et av de beste teamene jeg har sett gå ut fra Westerdals noen gang, og jeg begynner som kjent å dra på åra, sier kreativ leder i ANTI, Erik Heisholt.

– Vi ansatte dem på flekken, og de har begynt utrolig bra. Amnesty-ideen «True Colors» ga meg faglig gåsehud og ble også den store vinneren på Gullkalven tidligere i år, så det er ingen overraskelse at den nå havner på shortlist i en av de største kreative konkurransene på planeten.

Kun to andre jobber med norsk avsender har gått til finale i årets Clio, Kitchens «Del veien» for Statens Vegvesen i filmkategorien, og DDB Oslos «The Electric Traffic Report» for Peugeot i radiokategorien.