Gjensidige børster støv av kjent slagord

Gjensidige forsikring annonserer relanseringen av sitt ikoniske slagord «Tiden går, Gjensidige består».

301544770 499671458828437 8269406121127800724 n
Foto: Gjensidige

Dette nesten 100 år gamle slagordet på rim har tålt tidens tann ifølge en nylig Opinion-undersøkelse som avslører at det fremdeles resonnerer dypt med det norske folk, skriver forsikringskjempen i en pressemelding.

– Når verden og hverdagen er i konstant endring søker folk det trygge og stabile. Slagordet vårt er et løfte om at vi alltid vil være der, et symbol på tillit og langsiktighet i forholdet til kundene våre, sier markedssjef Gro Grotle.

Hun reflekterer over slagordets relevans, før og nå:

– «Tiden går, Gjensidige består» fanger essensen av merkevaren vår – det er en konstant i folks liv gjennom generasjoner. Det handler om å bevare den verdifulle arven mens vi ser fremover.

Et munnhell som mange husker

Få merkevarer kan skilte med et slagord som har eksistert like lenge som Gjensidige. «Tiden går, Gjensidige består» ble tatt i bruk sammen med vekterlogoen allerede i 1932. Men slagordet har ikke vært i aktiv bruk på lenge. Selv uten noen synlige aktiviteter på over 20 år, er det fortsatt to av tre nordmenn som kjenner til et av norgeshistoriens mest kjente slagord. Slagordet oppleves som trygt, men også gammelt, solid og tradisjonsrikt, viser en undersøkelse fra januar i år gjennomført av Opinion.

-«Tiden går, Gjensidige består» har holdt seg selv om vi ikke har brukt det i kommunikasjon på lang tid. Mange unge i dag husker nok ikke slagordet fra reklame, men også mange av dem kjenner det. Det sier noe om hvordan slagordet har blitt et munnhell og et uttrykk mange nordmenn bruker i hverdagsspråket, utdyper Grotle.

Kommer også med nye reklamefilmer

Den innledende fasen av relanseringen fokuserer på enkle, men tydelige, budskap på rim som blir løftet frem på utendørsplakater og digitale flater. Dette vil danne grunnlaget for de etterfølgende kampanjene for bilforsikring og kundeutbytte, som vil utdype og forsterke slagordets betydning og styrke kjennskapen ytterligere.

– Slagordet vårt er allerede dypt forankret i folks bevissthet; det er et rim som huskes godt, er unikt for oss som selskap og reflekterer sjelen til selskapet vårt, avslutter markedssjefen.