GK henter digitalsjef fra SMFB

Etter fem år i SMFB melder Christoffer Lorang Dahl overgang til Geelmuyden Kiese, hvor han blir det nyeste tilskuddet til en stadig voksende digitalgruppe.

85084 8705f original
Christoffer Lorang Dahl går fra SMFB til Geelmuyden Kiese.

Christoffer Lorang Dahl skal jobbe allsidig med flere av de store kundene, men ikke minst styrke leveransene som digital strategisk rådgiver.

– Christoffer har en kompetanse og erfaring som blir enormt viktig for GKs kundearbeid, som stadig oftere også innebærer digital produksjon. Kunnskapen han besitter om hele livssyklusen i et digitalt prosjekt, fra idé og design til utvikling og implementering, blir veldig verdifullt for oss, sier Nina Riibe, administrerende direktør i Geelmuyden Kiese Oslo.

– Hyggelig og allsidig

Sammen med et lag av designere, utviklere, motion grafikere og spesialister på performance marketing & optimalisering, sørger Lorang nå for at GKs kunder kan ledes gjennom store digitale produksjoner, både in house og sammen med eksterne partnere.

– Vi er kjempestolte over å få Christoffer på laget. Ikke bare står han bak mange av de jobbene vi har kikket beundringsfullt på de siste årene, han er også usedvanlig hyggelig og allsidig. At han kan bidra både kreativt og med digital rådgivning er perfekt for oss i GK, hvor vi alltid ser etter folk som forstår og engasjerer seg i helheten i komplekse prosjekter, sier Petter Herming, partner og seniorrådgiver.

– Gleder meg til å bidra

– Jeg har hatt fem fine år hos SMFB og er stolt over det vi har laga der. Når det nå åpnet seg en mulighet hos GK ble jeg umiddelbart svært interessert, for jeg har bitt meg merke i deres tydelige kommunikasjonsjobber og tilsynelatende alternative tilnærming til oppgavene. Jeg gleder meg til å bidra og å være med på den spennende reisen de flinke folka i Norges største kommunikasjonsbyrå har lagt ut på, avslutter Lorang Dahl selv.

Han har bakgrunn som grafiker, designer, webdesigner, utvikler og digital produsent, og er på den måten perfekt til å lede GK-team og deres kunder gjennom digitale kampanje-, innovasjons- eller endringsprosjekter.