GK og Peugeot Partner er Sølvmikken-vinnere i mars

Vinnerjobben i mars demonstrerer effektivt at det er mye bedre å velge en pålitelig partner enn en elendig partner, uansett hva som skal gjøres.

Geelmuyden Kiese vinner Sølvmikken for mars med en kampanje for kassebilen og nyttekjøretøyet Peugeot Partner. Den består av to spotter som demonstrerer hvor galt det kan gå når man velger feil partner.

Juryens begrunnelse: «Historiens dårligste partnere er kanskje ikke det første man forbinder med en varebil, men i dette tilfellet passer konseptet fint til produktet. Spottene er svært velproduserte og skaper et herlig absurd univers. Juryen likte spesielt godt spotten med Adam & Eva, hvor samtlige humret godt av en overivrig Adam. En smule uoriginalt valg av par nevnte noen, men produksjonen gjør det såpass gøy at det funker allikevel. Gratulerer og god tur til New York!»

«Eva»

Dd671ba5da12a3dc05b340aae907564d.mp3
Last ned

«Sherlock»

Bb3a30d069cf8cb1af422a9a815079d9.mp3
Last ned
96569 61950 feature
Koronafoto: Kreativt team på kampanjen for Peugeot Partner er Trygve Andreas Tønnessen og Ole Henrik Stubberud.

– Kunne ikke vært bedre

Det er Geelmuyden Kiese som står bak med det kreative teamet Ole Henrik Stubberud og Trygve Andreas Tønnessen. Sagveien Resort står for produksjonen.

– Fra tidenes morgen og Edens hage, via 1800-tallets London, til New York i 2021. Det kunne ikke vært bedre, sier teamet i en kommentar.

Trenger ikke koste skjorta

2. plass i mars ble vunnet av Både Og for Right Price Tiles, og månedens reklamesnutt tar igjen form av et telefonintervju med en butikkansatt (noe som føles litt ekstra riktig i disse smittevern-tider).

Juryen utbroderer: «Andreplassen går til gjengangeren Right Price Tiles. Det er fortsatt ikke kjedelig, utrolig nok! Denne gangen handler det om skjortepris, flis og kvalitet. En gøyal kombinasjon. Ekstra gøy er det når den ansatte sier akkurat det motsatte av det han skal, før han henter seg inn igjen på en sjarmerende måte. Dette nedpå og ærlige konseptet for billige fliser går vi ikke lei, keep'em coming!»

Det er Både Og Radiobyrå som er både reklamebyrå og produksjonsselskap på jobben, med kreativt team Hans Kristian Heide og Tom Aksel Mathisen.

«Skjortepris»

109665565fac04669e1ba30bc0a60184.mp3
Last ned

Fjols til fjells

Både Og tar også den tredje pallplassen i mars måned, denne gangen med en kampanje for friluftsutstyr-aktøren Hekta på tur. Juryen forklarer: «Korte og morsomme spotter som fikk oss til å flire. Radioreklamer med dumme folk er ikke alltid gøy, men juryen opplever at disse spottene for Hekta på tur fikser det fint. Kanskje ikke de mest nyskapende spottene, men de gjør jobben og forteller det de skal på en morsom og effektiv måte. Gratulerer med pallplass!»

Både byrå og produksjonsselskap er Både Og Radiobyrå med det kreative teamet Hans Kristian Heide, Janne Regine Kunigunde Rugtvedt, Joachim Sandvik og Magnus Andersen.

«Fjellduk»

Ad70811482f016644b54e16eb459ca33.mp3
Last ned

«Stormkjøkken»

Ed67d6c610fc141953e1db0c39054b90.mp3
Last ned

Om Sølvmikken

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4, Kreativt Forum og Bauer Media hver måned. Hør alle mars-vinnerne samt tidligere vinnere på gullmikken.no.


Annonse: