God uttelling i Interaktiv
Norge følger opp den gode interaktive tendensen fra årets cannesfestival. Åtte av totalt 18 innsendte norske arbeider i Interaktiv-kategorien er på shortlist under Eurobest.
De interaktive nominasjonene er spredd godt utover de ulike byråene, men Dinamo og Try markerer seg dog litt ekstra med hele to shortlist per byrå. Dinamo er nominert med sine jobber «Seconds» for Leger uten Grenser og «Test rabbit» for VisitDenmark. Try er nominert to ganger med Hørseltesten for Røde kors som har nådd opp i to ulike interaktive kategorier.
SMFB er nominert med sin mye omtalte jobb for Tele2, «Cheap calls are hard to resist», McCann er nominert med «Artificial trip generator« for NSB, DDB og Bleed for «The Max Fan guide» og Mediafront er nominert med «SOL comments».
God uttelling Til sammen ble det sendt inn 18 arbeider i den interaktive kategorien fra Norge i år, hvilket tilsier at 8 shortlist er svært god uttelling. Vertslandet Sverige fikk nominert 34 av sine 90 innsendte arbeider, og dominerer med det ikke overraskende kategorien. Tyskland fikk nominert 23 av sine 140 innsendte arbeider.