Gode norske vinnersjanser i NY Festivals

Try/Apt, SMFB og MK Norway nominert i årets utgave av prestisjetunge New York Festivals.

46294 93b02 original

Onsdag ble finalistene i New York Festivals lagt ut til offentlig skue, og de avslører at Try/Apt har syv nominasjoner, SMFB har seks, mens MK Norway har to jobber i finale.

Ikke uventet er «Taxi Stoltenberg» for Arbeiderpartiet en av de nominerte fra Try/Apt, og jobben kommer til finale i både Branded Entertainment og Public & Media Relations. «Verdens største flaskepost» for Solo får likeledes to nominasjoner, i Digital og Outdoor. Byrået har også tre nominasjoner i kategori for Film: Trygg Trafikk, «Phone Driving Woman», «Murphy’s Law» for DNB og «Hold i torsken» for Lofotfisk.

SMFB surfer fra festival til festival med Geox-kampanjen «Seven Days of Rain», som har to nominasjoner i Branded Entertainment og to i Digital. Samtidig er SMFBs «Second hand»-kampanje for IKEA, også den hyppig priset, nominert i Film og Integrated.

David ypper seg mot Goliat

At Try/Apt og SMFB deltar og blir nominert i internasjonale festivaler er ingen kjempebombe. Mer overraskende er det at MK Norway som en frekk oppkomling nå kan skryte av å bli nominert to ganger i New York Festivals for Q Meieriene i Outdoor og Print med kampanjen «Smaken som går til hodet».

Byråleder Svein Roger Selle er selvsagt henrykt over å kunne måle seg med de store.

– Vi er stolte over at arbeidet vårt kan hevde seg i konkurranse med de beste arbeidende internasjonalt. En veldig hyggelig anerkjennelse er også at våre kreative leder Armando Zungia er en del av storjuryen i konkurransen. Det viser at vår internasjonale satsning bærer frukter, sier Selle.

I tillegg til Zuniga har en rekke andre norske bransjefolk jurytjeneste: Janne Brenda Lysø fra Pol, Per Erik Jarl fra Kitchen, Espen Horn fra Motion Blur og Erik Schøien fra Pravda.

Westerdals ble for øvrig nominert i studentkategorien med «The Workout Meter» for Sats.