GP nr. 2 til HBO

Utendørskategorien hedret HBO med nok en Grand Prix i Cannes. Samme jobb vant tilsvarende heder i Promokategorien tidligere i uken.

8682 e2194 original
8683 fe48b original
8684 6ab11 original


Det er BBDO New York som har stått for arbeidet med HBO-kampanjen. Jurypresident Prassoon Joshi kunne fortelle at Grand Prix-avgjørelsen var enstemmig. Den eneste jobben som tangerte var en annen fra samme byrå, en protestannonse for BBW World titulert «Cables».
– Utendørs er et medium som konstant kjemper for livet, men her har vi en jobb som konkurrerer med livet på en vakker måte, sa Prassoon.

Det var de asiatiske byråene som vant flest gull i utendørskategorien.

«Norsk» vinner Norge hadde ingen jobber på shortlist i kategorien, men likevel vant en nordmann pris: Jens Petter Wærnes fra Sholtz & Friends, Belin vant bronse for sin utendørs jobb for Ravensburger puslespill. Samme jobb har vunnet en hel skokk priser i tilsvarende konkurranser.

Høyreklikk i mediaspilleren for å laste ned presentasjonene av arbeidene.