«Granka, granka, granka» ble Sølvfisk i desember

Morgensterns reklamefilm for FINN reise provoserte enkelte eksilnordmenn på Grand Canaria. Sølvfiskjuryen er imidlertid full av skryt: «kreative, morsomme uttak», «glimrende regi» og «dønn relevant innsikt» sier de om vinnerfilmen, som er regissert av Trond Fausa Aurvåg.

91969 53a9e original

På julaften debuterte FINN reise med en kampanje på ti filmer (to av dem for TV, resten for sosiale medier) som alle handler om at «den beste unnskyldningen er å være bortreist!».

Målet er å få flere til å bytte ut de utenlandske reisetjenestene med FINN.

– Konkurrentene våre bruker enorme summer på markedsføring, men holder seg stort sett i det vi kan kalle produktenes verden. Vi håper vi kan stå ut ved å være litt mer menneskelige, humoristiske, og «FINNske», fortalte markedssjef Nico Wahl i FINN reise tidligere denne måneden.

Sølvfiskjuryen er rørende enige i sin uttalelse:

– Den 12. sølvfisken i år går for tredje gang til annonsør som virkelig har utmerket seg i år. Finn har en egen evne til å finne innsikt som folk kjenner seg igjen kombinert med kreative, morsomme uttak med glimrende regi. Alltid dønn relevant for produktet de selger. Det var mange i juryen som kjente seg igjen i innsikten rundt at «den beste unnskyldningen er å være bortreist». Vi håper ikke Finn og Morgenstern har booket noe annet 2 februar for nå booker en imponert jury dem på Gullfisken 2018.

Filmen er produsert av Tangrystan, med Trond Fausa Aurvåg på regi. Kreativt team hos Morgenstern er Anders Muurman Holm og Sebastian Prestø.


Annonse: