Grenseløs utendørsjobb vant

UT-prisen for september går til Dinamos utendørsløsning for Leger Uten Grenser.

5178 4f847 original


UT-juryen hadde dette å bemerke om september-vinneren:
– Juryen gratulerer Leger uten grenser og Dinamo med en veldig fin kampanje. Det var flere gode løsninger denne måneden, men det var denne jobben som juryen helt klart likte best. Vi håper folk setter av noen sekunder til dette og kanskje også går inn på nettsiden som allerede har gjort seg bemerket.

Samme kampanje har vant Sølvtaggen for samme måned for nettdelen av kampanjen (følg link). Dette er ikke første gang Dinamo har laget solid integrerte kampanjer for Leger Uten Grenser. Det er mindre enn et år siden de ble belønnet med gull i kategorien «Integrated» for samme kunde under Eurobest i London.

Mer enn 8000 donerte via mobilen Kampanjeidéen var å øke kunnskapen om Leger Uten Grenser gjennom en innsamlingsaksjon av sekunder, der byrået fortalte historier som varte i det antall sekunder den enkelte brukeren ville «donere».
– Vi planla mediebruken i kampanjen ut fra hvilke situasjoner det var lett for publikum å by på noen sekunder av sin tid. Reisende på buss, trikk og bane var da en nærliggende målgruppe, og utendørsmediet viste seg veldig effektivt til det. Mer enn 8.000 reisende brukte mobilen til å ringe inn og lytte til historier fra norske feltarbeidere i de to ukene kampanjen varte. I takt med den generelle medieutviklingen tror jeg vi vil se flere interaktive løsninger også i utendørsreklamen, der mye spennende fremdeles er ugjort, sier tekstforfatter i Dinamo, Stein Simonsen

Teamet som står bak løsninger er: konsulent Tom Søgård, prosjektleder Lene Gjelsvik, AD Torstein Greni og tekstforfatter Stein Simonsen. Lyd: Sagveien Resort.

UT-prisjury:
SMFB: Hans Martin Rönneseth
Dinamo: Merethe Honne
Dinamo: Tone Humblen
TBWA: Erik Heisholt
Kitchen: Anne Gravingen
Spilberg: Jørgen Martinsen