GroupM investerer i TRY Opt

Det strategiske partnerskapet mellom WPPs GroupM og TRY Opt utvides med en minoritetsinvestering som vil styrke TRY Opt som fullservice mediebyrå.

91873 56e8f original
Gunnar Stensaker i GroupM Norway og Martin Bentzen i TRY Opt.

– Vi bygger et mediebyrå som vil levere de beste tjenestene til våre kunder. Med WPP og GroupM på eiersiden er vi sikre på at vi får tilgang til den beste ekspertisen og et internasjonalt nettverk som er viktig for å lykkes med denne satsningen, sier administrerende direktør Kjetil Try.

– Eierskap er også en viktig del for nøkkelpersoner og strategiske partnere. En mindre eierandel vil utvilsomt sikre engasjement av energi, kompetanse og fullt fokus fra begge parter, samtidig som vi har full eierkontroll over selskapet, sier Try.

Konsernsjef Martin Bentzen i GroupM Norway forteller at satsningen med TRY Opt er et nytt og spennende skritt for selskapet.

– Med TRY Opt får GroupM et nytt og differensiert tilbud i markedet som er fremtidsrettet og som passer vår langsiktige strategi. Å kunne bidra som eier gjør denne satsningen enda mer spennende for oss lokalt, og tydeliggjør vår forpliktelse som en viktig strategisk partner for TRY Opt, sier Bentzen.

– Det beste fra begge verdener

– Vi har etablert et mediebyrå som allerede viser resultater, og vi merker at mange kunder opplever det som en stor fordel å få tilgang til flere kommunikasjonstjenester under ett tak, slik at de kan bruke mindre tid på koordinering og mer tid på handling, sier daglig leder Gunnar Stensaker i TRY Opt.

– Våre kunder får det beste fra begge verdener. Vi beholder den gode TRY Opt-kulturen som vi har bygget opp siden starten gjennom vår sterke digitale og kreative forankring, og kombinerer dette med det globale nettverket og ferdighetene fra GroupM.

TRY Opt AS startet opp i 2015 i samarbeid med Venture Factory. I 2018 styrket TRY sin eierskapsposisjon gjennom oppkjøpet av Venture Factorys 44 prosent eierskapsandel, hvorav en minoritetsandel av disse nå er kjøpt av WPP.

WPP har hatt et strategisk partnerskap med TRY siden 2016, der TRY leverer tjenester til WPPs byråselskaper Grey Group, VMLY&R og Ogilvy i Norge, samt samarbeider med dem internasjonalt.