Gründer-trio lanserer nytt innovasjonsbyrå

Differ Pragma er et innovasjonsbyrå som hjelper merkevarer å få mer konkurransekraft. – Vi har en helhetlig tilnærming til utvikling av merkevarer, og er overbevist om at kreativitet, tempo og samarbeid er nøkkelen til vekst, forteller partner og byråleder Ben Christensen.

Differ Pragma
Fra venstre: Ben Christensen, Caspar Heide og Aron Lindegård. Foto: Andrea Dolven, Differ

– Vi utvikler konkurransefortrinn som handler om å se på hvilke absolutte drivere som er gjeldende i din bransje og kategori, og initierer, utvikler og revitaliserer konsepter, prototyper, produkter og tjenester som leverer på disse driverne. Dette gjør at vi tilrettelegger for at det du kommuniserer er direkte knyttet opp til det kunden vil ha, i stedet for at man forsøker å skape oppmerksomhet for noe mange egentlig er likegyldig til, sier Ben Christensen, Managing Partner i Differ Pragma.

I tillegg til Christensen som strategisk rådgiver og leder, består selskapet av de to polydesignerne (CX, UX og IX) Aron Lindegård og Caspar Heide.

Tempo og rask effekt

Ifølge Christensen skal Differ Pragma jobbe som et hvilket som helst oppstartsselskap med sine kunder, da alle tre har bakgrunn som gründere med erfaring fra større merkevarer både i Norge og internasjonalt. De skal fokusere på hva de kan få gjort i løpet av dager og uker, ikke måneder og år, noe som forutsetter en transparent forretningsmodell.

– Vår forretningsmodell stiller krav til tempo, beinhard prioritering og fokus på det som gir effekt for våre oppdragsgivere. Tilnærmingen er lik, uavhengig om vi jobber med merkevarer som er ledende i sin bransje, eller om man er en utfordrer som skal konkurrere internasjonalt, fortsetter Christensen.

Differ Pragma utvikler for tiden tjenester innen eiendom, bistår i lansering av merkevarer både i Norge og internasjonalt, og lover flere spennende prosjekter i loopen.

– Siden oppstart har vi blitt vist tillit ved at vi har en pragmatiske tilnærming til det som skal gjøres. Dette har resultert i at vi eksempelvis har bistått i lanseringen av en norsk merkevare i New York, hvor vi optimaliserte kundereisen, redesignet både merkevaren, tjenesten og nettsiden på noen få uker. Noe som var helt avgjørende for at oppdragsgiver skulle få lansert sin tjeneste i tide, sier Christensen.

Del av et større miljø i Parkveien

Differ Pragma har en større familie av søsterselskaper og partnere, og eies 51 % av Differ Xlent og 49 % av de ansatte. I Parkveien deler de lokaler med sine søsterselskaper i management consulting selskapene Differ Strategy Consulting og Folden Advisory, og teknologiselskapet Xlent.