Gull til FINNland i INMA Awards

FINN.no og Apt vant både gull og bronse under utdelingen av INMA Awards i New York denne uken, begge for reklamekonseptet FINNland.

11090 7c0ea original

«This is what digital promotion is all about! A fun, hip, engaging approach. Light years beyond what others are doing to meet the eBay challenge!» lød dommen fra juryen.

I konkurranse mot 550 arbeider fra mer en 30 land vant Apt og FINN gull i kategorien for Marketing campaign with the best results og bronse i Best in show.
– Dette var veldig gøy! Spesielt fordi FINNland-konseptet er en helt ny måte å jobbe med reklame på, sier Janne Jacobsen, markedssjef i FINN.no.

– Innhold produseres kontinuerlig, noe som skaper aktualitet og engasjerer brukerne våre. I forrige uke slo FINN ny trafikkrekord med over tre millioner unike brukere på en uke. FINN har jevnt og trutt økt trafikken og vi ligger nå på 2. plass på TNS topplisten over Norges største nettsteder. For et år siden lå vi på 5. plass.

Seefood TV, ved Kristian Hajdu og Lars Kristian Flemmen, har stått for produksjonen av FINNland.

INMA er i dette tilfellet ikke bransjeorganisasjonen for interaktiv markedsføring, men en New York-basert markedsføringspris for globale nyhetsmedier.

På bildet, fra venstre: Ole Hustad (Apt), Kristian Hajdu (Seefood), Hanne Lill Johnsen (FINN.no), Anders Staalheim Øfsdahl (Apt), Michael Phelps (INMA), Anders Holm (Apt), Janne Jacobsen (FINN.no) og Sebastian Prestø (Apt)