Gull til Futatsu i Star Award
Mercedes-Benz Norge vant denne uken en Star Award for beste printkampanje i kategorien «Advertising Print» under det årlige Global Communication Forum i Stuttgart.
Star Award er Daimler AGs årlige prisutdeling for de beste reklamekampanjene i det globale daimlersystemet. Australia fikk bronse mens Norge og Kina delte førsteplassen i årets evenement.
Vinnerbidraget er miljøkampanjen til Mercedes-Benz Norge, som ble lansert høsten 2007 med budskapet «Ingen biler er miljøvennlige». Kampanjen vakte oppsikt her hjemme med bakgrunn i sin ærlighet og edrulighet.
Salg- og Markedssjef for Mercedes-Benz Personbil, Christian Gottschalk, var tilstede og mottok prisen.
– Dette er virkelig med å sette Norge på kartet innen marketing i Daimler-systemet, og er et hyggelig bevis på at også mindre land med begrensede budsjetter kan nå langt med relevant og god egenprodusert kommunikasjon for Mercedes-Benz. Det er ekstra moro å vinne med en kampanje som er veldig annerledes og kreativ. Prisen er også et bevis på vårt reklamebyrå, Futatsu Industries, sitt potensial og at vi jobber i riktig retning med merkevaren, sier en stolt Gottschalk.