Gull til Saatchi & Saatchi i Berlin
Til topps i «den Europeiske Gulltaggen» med en jobb for Stiftelsen Organdonasjon.
Sammen med Stiftelsen Organdonasjon tok Saatchi og Saatchi Norge gull i Mixx Awards, «den europeiske Gulltaggen», for kampanjen Bokstavdonasjon.
MIXX Awards (The Marketing and Interactive Excellence Awards) kårer de beste interaktive/digitale kampanjene i Europa. For å delta i MIXX Awards må kampanjen allerede ha fått gull, sølv eller bronse i Gulltaggen eller annen tilsvarende nasjonal kåring (jobben fikk sølv i både Gullblyanten og Gulltaggen). Prisutdelingen ble avholdt i Berlin onsdag kveld.
Det er andre året på rad Saatchi & Saatchi hevder seg helt i toppen i denne konkurransen, i fjor med «Prøv min Hybrid» for Toyota.
En veldig fornøyd kreativ leder Øyvind Waage var på plass i Berlin sammen med kollega Håkon Fretheim.
– Dette er en stor anerkjennelse for den jobben vi gjør sammen med våre kunder. Inspirerende at Organdonasjon uten media kan hamle opp med AKQA, Kobe Bryant og Heineken, sier Waage.
Bokstavdonasjon er en kampanje der folk ble oppfordret til å donere to av bokstavene i navnet sitt på Facebook. På den måten kunne de enkelt og tydelig vise vennene sine at de er donorer og samtidig bidra til at flere ser og tar stilling til organdonasjon. Bokstavene folk donerte ga liv til sanne historier fra de som har fått et nytt organ. I Mixx Awards vant den gull i kategorien Brand Awareness and Positioning.