Montreux-gull til SMFB og MediaCom

Global Festival of Media gikk av stabelen i Montreux tirsdag kveld og i kategorien Best Launch Campaign ble det SMFB og MediaCom Norge som stakk av med seieren.

37444 4cb00 original

Kampanjen som gikk til topps var «IKEA Magic Mittens» eller «IKEA Beröra Vottekit», som er samme case som hentet hjem gull i mediekreativitet under Mediestrategiprisen høsten 2012.

– Utradisjonelle tanker og kampanjer har en tendens til å vinne priser, det er moro, men resultatene det skaper er enda morsommere, sier Kristian Kristiansen, konsulent hos SMFB.

– IKEA gir båre oss og MediaCom mulighet til å tenke annerledes både på idé og spredning, og det gjør at de er blant drømmekundene våre.

Totalt var det sendt inn over 1.000 bidrag til årets prisutdeling og det ble delt ut gull i 17 kategorier. Juryen ble ledet av Ben Jankowski, Head of Global Media hos MasterCard Worldwide, og var satt sammen av internasjonale ledere fra annonsører, mediebyråer og reklamebyråer.

Beröra-teamet fra SMFB: Alexander Gjersøe, Kristian Kristiansen og Hans Magne Ekre. Analogt photoshoppet inn foran: Beathe Stangeland Eide fra Mediacom.

– Å få være en del av teamet som vinner gull i en internasjonal anerkjent konkurranse som Festival of Media er veldig stas, sier Beathe Stangeland Eide, mediedirektør i MediaCom.

– IKEA er langt fremme i forhold til å sørge for integrasjon mellom innhold og spredning, ikke minst takket være et tett og godt samarbeid mellom SMFB og MediaCom. Vi utfordrer og støtter hverandre på mål, strategi og innsikt, og SMFB er fantastiske til å se muligheter utenfor det åpenbare og skaper kreative løsninger det er en fornøyelse å få mest mulig ut av gjennom effektiv spredning.

Jobben var også shortlistet i kategoriene The Creative Use of Media Award og Best Targeted Campaign.