Gullår for McCann

2007 ble på mange måter et gullår for McCann, med blant annet løver i Cannes, priser i Echo Awards, Gullfisken og stor uttelling i Gullblyanten. Penger tjente de også.



Ifølge regnskapstallen er det først og fremst reklamebyrået i McCann-huset som sto for oppgangen.
– 2007 ble et veldig godt år for McCann. Isolert sett synes jeg ikke tallene er spesielt interessante. De er et resultat av vårt fokus samt det arbeidet som er nedlagt de siste årene. Det er veldig gøy å rapportere om sterkt organisk vekst, økt lønnsomhet og en vesentlig kvalitetsheving av reklamen i ett og samme år, sier administrerende direktør i McCann, til KF.

Resultat opp 138 prosent Regnskapstallene viste at det er lønnsomt å være flink, satse kreativt og å ha det gøy på jobb, mener Banken. Resultatet før skatt endte med en oppgang på 138 prosent til 18,8 millioner kroner. Inntektene fra byåret økte med 27 prosent.
– Vi vet at kreativitet er det sterkeste virkemiddelet for å oppnå effekt. Kreativiteten må gjennomsyre hele arbeidsprosessen. Det kreative fokuset bidrar også i sterk grad til å beholde, og tiltrekke flinke folk. Vi fikk 37 nye kolleger i fjor, sier Banken.

Av større norske annonsører fikk McCann NetCom, Posten, Ringnes, StatoilHydro, NSB, SAS og Gjensidige på kundelista i fjor.